مدارها و انواع سیم کشی ساختمان

پلان ها و به عبارتی نقشه برق های دیگری که به صورت جداگانه طراحی و ترسیم می شوند عبارتند از: پلان آیفون و زنگ اخبار، نقشه جزئیات اجرای الکترود اتصال زمین، پلان تغذیه تجهیزات مکانیکی، پلان تلفن، تلویزیون، پلان تابلو آسانسور، پلان رایزر دیاگرام آیفون، پلان رایزر دیاگرام تلفن، پلان رایزر دیاگرام سیستم تلویزیون و پلان سیستم اعلام حریق که هر کدام نکات مربوط به خود را دارند. آیا نسبت کنتراست قیمت تلویزیون را افزایش میدهد؟ اگر از سازندگان و پیمانکاران ساختمان هستید، قطعاً می دانید اجرای درست تأسیسات ساختمان در افزایش طول عمر ساختمان و کاهش استهلاک آن تأثیر زیادی می گذارد و اجرای نادرست تأسیسات ساختمان، ایمنی و درنتیجه جان و مال ساکنین تهدید می کند و می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به بار آورد. هزینه اجرای لوله کشی فاضلاب برای یک بخش با اجرا برای کل ساختمان، متفاوت است. به عبارتی دیگر برای هر کدام از لوله برق و فاضلاب باید رایزر متفاوت وجود داشته باشد. ​​​.

تاسیسات ساختمان نقشه تابلو مشاعات یکی دیگر از نقشه برق های ساختمان است. یکی از مواردی که نیاز است در پلان تابلو مشاعات یا حتی یک پلان مجزا آورده شود، جدول توان مصرف کننده های مکانیکی مثل پمپ آب، پمپ آتش نشانی، پمپ آب افشان و … با استفاده از این ماشین ظرفشویی میتوانید از چندین حالت شستشوی مختلف استفاده کنید، مانند شستشوی سریع یک ساعته 65 درجه، شستشوی شبانه، شستشوی قوی 70 درجه، شستشوی اتوماتیک، شستشوی اقتصادی و شستشوی اولیه. به منظور هم بندی اصلی در ساختمان ها، سطح مقطع سیم های هادی هم بندی که از اسکلت فلزی ساختمان یا همان میلگردها به شینه ارت تابلو کنتور متصل می شوند باید ۶ یا ۲۵ میلی متر مربع باشد و این سیم ها باید حداقل از سه نقطه مختلف اسکلت فلزی ساختمان گرفته شده باشند و هم چنین رنگ روکش آن ها زرد و سبز باشد. حداقل ارتفاع مجاز از کف برای نصب پریز برق ۳۰ سانتی متر است. ۱- نقشه حقیقی نقشه ای است که در آن نحوه اتصال و نصب قطعات الکتریکی نشان داده می شود. ۷- نقشه خارجی نحوه ارتباط قطعات یک تابلوی الکتریکی و تجهیزات خارج از تابلو را نشان می دهد که از این نقشه برای تفکیک تجهیزات داخلی و خارجی و همچنین عیب یابی قطعات تعمیر ماشین لباسشویی ال جی (LG) | تعمیر در محل استفاده می شود.

لوله کشی گاز در تهران - سنجاق سطح مقطع رشته سیم مسی چند مفتولی که از الکترود ارت به شینه ارت در تابلو کنتور متصل می شود، باید در نقشه درج شود. در اجرای سیم کشی ساختمان ، نوع، کاربرد و ماهیت دیوارها و نحوه دسترسی به سیم ها و تنش های مکانیکی در حین نصب با بهره برداری بسیار مهم است. در صورتی که ساختمان مسکونی ۷ تا ۹ واحد با کنتور ۲۵ آمپر تک فاز و یک کنتور مشاعات ۲۵ آمپر سه فاز باشد، آن گاه در ورودی تابلو یک کلید اتوماتیک ۸۰ آمپر یا یک کلید فیوز ۸۰ آمپر در پایه فیوز مناسب نصب می شود. در صورتی که ساختمان مسکونی ۱۰ تا ۱۲ واحد با کنتور ۲۵ آمپر تک فاز و یک کنتور مشاعات ۲۵ آمپر سه فاز باشد، آن گاه در ورودی تابلو یک کلید اتوماتیک ۱۰۰ آمپر یا یک کلید فیوز ۱۰۰ آمپر در پایه فیوز مناسب نصب می شود. هم چنین حداقل سطح مقطع کابل ورودی کنتور ۱۰ میلی متر مربع است.

سطح مقطع هادی مسی برای سیستم ارسال علائم و سایر مدارهای کنترل، ۰/۵ میلی متر مربع است. بنابراین در ارتفاع بیش از ۳۰ سانتی متر هم مثلاً در ۱۱۰ سانتی متر در صورت لزوم می توان پریز نصب نمود. در صورتی که ساختمان مسکونی یک تا سه واحد با کنتور ۲۵ آمپر تک فاز و یک کنتور مشاعات ۲۵ آمپر سه فاز باشد، آن گاه در ورودی تابلو یک کلید اتوماتیک ۵۰ آمپر یا یک کلید فیوز ۵۰ آمپر در پایه فیوز مناسب نصب می شود. در صورتی که ساختمان مسکونی ۴ تا ۶ واحد با کنتور ۲۵ آمپر تک فاز و یک کنتور مشاعات ۲۵ آمپر سه فاز باشد، آن گاه در ورودی تابلو یک کلید اتوماتیک ۶۳ آمپر یا یک کلید فیوز ۶۳ آمپر در پایه فیوز مناسب نصب می شود. روشهای مختلفی برای نصب لولهها و اتصالات در ساختمان وجود دارد از جمله: سیستم فلزی، پلاستیکی، پیشساخته و سیستم پنهان.