حفاظت از خبرنگاران در برابر قتل دزدانی که تجهیزات دوربین را هدف قرار می دهند


به گفته پلیس محلی، یک تیم خبری تلویزیونی که چهارشنبه گذشته از دزدی در اوکلند کالیفرنیا خبر داد، یک نگهبان توسط مردی که قصد داشت تجهیزات دوربین تیم را بدزدد، کشته شد.

خبرنگاران KRON-TV در محل حضور داشتند و یک سرقت قبلی را پوشش دادند که در آن 12 سارق با ماسک و مقنعه به یک فروشگاه لباس محلی در بلوک 300 خیابان 14 حمله کردند.

سپس سه مرد، یکی مسلح به اسلحه، در ماشین نشستند و سعی کردند تجهیزات دوربین آنها را بدزدند. کرونیکل سانفرانسیسکو گزارش شده است.

به گزارش KRON، زمانی که نگهبان امنیتی کوین نیشیتا سعی کرد وارد عمل شود، یکی از سارقان ظاهراً به زیر شکم او شلیک کرد.

اولین امدادگران نیشیت را در شرایط وخیم به بیمارستان منتقل کردند. او روز شنبه پس از جراحات وارده جان باخت.

گلوله ها همچنین به مردی که در نزدیکی ایستاده بود اصابت کرد. او با وضعیت پایدار به بیمارستان محلی منتقل شد.

این ایستگاه خبری گزارش داد که یک خبرنگار ناشناس KRON آسیب ندیده است.

نیشیتا همسر، دو فرزند و سه نوه خود را ترک کرد. او در زمان مرگ، نگهبان حفاظت از ستاره ها بود. او قبلاً به عنوان افسر پلیس در اداره مسکن اوکلند، پلیس هیوارد، پلیس سن خوزه و ادارات پلیس کلما خدمت می کرد.

به گفته پلیس سوم، نیشیتا در سال 2018 بازنشسته شد.

مامور امنیتی خبرنگاران را کشت
یک نگهبان امنیتی روز شنبه در اوکلند کالیفرنیا بر اثر جراحات جان خود را از دست داد و از خبرنگارانی که این سرقت را پنهان می کردند محافظت می کرد. بالای ماشین های پلیس اوکلند در سال 2012 دیده می شود. دسامبر.
جاستین سالیوان / گتی ایماژ

نیشیتا در حین خدمت در سه، جایزه 2018 را دریافت کرد. این اداره در بیانیه ای گفت، جایزه رئیس ستاد، که به کارمندی اعطا می شود که “شخصیت اخلاقی بالایی دارد و در همه زمینه های کار پلیس کار مثال زدنی نشان می دهد.”

نیشیتا پس از خبر مرگش مورد تجلیل قرار گرفت.

گروهبان پلیس کلما داون مارچتی به KRON گفت: “لبخند او واقعا اتاق را روشن می کند. او پیراهن را از پشت به هرکسی که به آن نیاز داشت می داد. او همیشه برای هر چیزی و در هر زمان به هر کسی نزدیک بود.”

“قلب من می شکند. از خودم می ترسم. از همکارانم می ترسم. دوستان از همه ایستگاه ها با یکدیگر صحبت می کنند – گروه پشتیبانی خودمان. و بعد از یک درد دل بیدار شدم. او دوست من بود. او ویل تران، خبرنگار KRON در شبکه اجتماعی توییتر نوشت.

“شوک و ترس دوباره از روز تیراندازی برگشته است. من حتی نمی دانم از کجا شروع کنم. من خیلی عصبانی هستم که چنین فاجعه ای برای کسی که کار روزانه اش محافظت از دیگران بود اتفاق افتاده است. RIP Kevin. متشکرم. برای خدمت شما”، روزنامه نگار KRON، کلی کیم در توییتر نوشت.

مورین کلی، روزنامه‌نگار KRON گفت: «کلمات نمی‌توانند درد قلب من را بیان کنند. “کوین نیشیتا مرد خوبی بود که کارش را جدی می گرفت. او از من و همکارانم محافظت کرد. او لیاقتش را نداشت. او و خانواده اش برای همیشه در دعای من خواهند بود.”

پلیس برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری مظنون شود تا 32500 دلار پیشنهاد می کند. هر کسی که مشاوره دارد می تواند با محققان با شماره (510) 238-3426 تماس بگیرد.

مقامات همچنین از مردم می خواهند که برای یافتن وسیله نقلیه مشکوک کمک کنند: یک خودروی 4 در سفید در سال های 2004-2008. آکورا TL با سانروف و بدون پلاک جلو، گزارش KRON.